دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب: بیداری اسلامی زمینه ساز شكوفایی و پیشرفت جهان اسلام است
نوشته شده توسط : hgu33

آیت الله تسخیری كه برای شركت در هشتمین دور گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوكس روس به مسكو سفر كرده است، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: حركت عظیم بیداری اسلامی جنبش خودجوش مردمی است كه از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی، پیدایش بیداری اسلامی را پیش بینی كرده بود و در باره آن به ویژه استقلال و عدم وابستگی این حركت ها به قدرت های سلطه گر توصیه های ارزشمندی كرده بود.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینكه بیداری اسلامی تعدادی از كشورهای خاورمیانه را فرا گرفته است، گفت: دیدارهایی كه با هیات های این كشورها منطقه داشتیم، نشان دهنده این واقعیت است كه حركت های آزادیخواهانه در آنها متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: با توجه به اینكه حركت مردم در كشورهای منطقه از مساجد آغاز شد و انقلابیون در آیین های نماز جمعه شركت می كنند، می توان نتیجه گرفت كه این حركت ها اسلامی بوده و در مطابقت با اسلام و علیه استبداد ، چپاولگری و غارتگری می باشد.

آیت الله تسخیری خاطرنشان كرد: اطمینان دارم كه این حركت های مردمی به نفع ملت ها و در راستای آزادی آنها از یوغ رژیم های خودكامه و وابسته به استكبار جهانی خواهد شد.

وی با بیان اینكه حركت های آزادیخواهانه ملت های منطقه مورد تایید ما است، گفت: ما متعهدیم كه این حركت های مردمی را حمایت و هدایت كنیم و نقش روحانیت را در آنها برجسته می بینیم.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان كرد: مردم در انتخابات آزاد در شماری از كشورهای منطقه به اسلام گرایان رای می دهند و در مصر و تونس شاهد پیروزی و به قدرت رسیدن نیروها و سیاستمداران اسلام گرا هستیم.

وی افزود: هرچند كه در تحولات منطقه اسلام گرایان به پیروزی رسیدند، اما باید نهایت تلاش را برای جلوگیری از تفرقه به عمل آورند، زیرا كه نظر قرآن ، پیامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (س) بر این است كه باید وحدت میان مسلمانان حفظ شود.

آیت الله تسخیری با تاكید بر اهمیت بسیار زیاد وحدت مسلمانان گفت: وحدت بقدری اهمیت دارد كه شكستن آن مترادف با كفر است.

وی در باره دور هشتم گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوكس روس كه اواسط هفته جاری در مسكو برگزار شد و وی سرپرستی هیات ایرانی در آن را برعهده داشت، گفت: این گفت و گو ها را سودمند می دانیم، زیرا در جریان آن عقاید یكدیگر را بهتر می شناسیم و نظارت ها را هماهنگ و تلاش می كنیم كه فرهنگ همدلی و همكاری در حل مشكلات بشر را گسترش دهیم.

اروپام/2242**518** 1506





:: برچسب‌ها: آب , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: